MAWAR PUJAAN


Ini aku suka..Sukaaaaa sngt2..hehe..Bunga mawar/rose.. Mmmmmm (tarik nafas dlm2..) wangi nyaa.. Huhu.. Dari dulu smp skrg,bunga ni laa yg paling aku suka..Smp pernah aku curi2 petik bunga sorang makcik di kampung aku,sb dia kedekut sgt..Aku dah mintak bunga yg cantik tu baik2,tapi dia x bagi..(sorry ye makcik..huhu..) Masa makcik tu xde kat umah,aku curi bunga dia sekuntum..Sekuntum je pn,tapi makcik tu bising 1 kampung tanya sape curi bunga nya..hahah.. Tapi mmg dia tau aku yg curi sb aku yg mintak ngn dia & x di kasi..hihi..Nasib lerr aku x ngaku masa dia tanya..Kalo x,mmg kena lempang aku ni ngn makcik tu..Hmm,mksud bunga kaler biru ni,misteri..Si dia peminat misteri kamu lerr tu..huhu


Semua bunga pn aku suka tapi mawar ni suka dia lain sikit..Sb dia ni cantik & wangi..Ceta sal bunga ni,dia ni berduri.So hati2 masa memetiknya..(dlm mksud aku ni..huhu) Pompuan selalu di kaitkan dgn bunga mawar ni..Kata org mawar cantik di pandang..Tapi hati2,jgn smp terkena durinya.Perempuan pn begitu..Cantik di pandang tapi jika salah mengenali,luka bakal mngisi hidup seseorang..Jika kita menjadi seperti mawar,jadi lah mawar yg cantik & wangi,tapi jgn smp meluka kn hidup org lain dgn 'Duri' kita.. (^___^) Kalau si dia bagi bunga kaler kuning ni,mksud nya si dia mahu kamu menjadi sahabatnya.. & si dia mungkin ada perasaan cemburu kpd mu juga..



Cantik nya mawar putih ni kan..Putih bersih..Hmm..Aku kat kampung dulu selalu tanam pokok bunga ni,tapi x penah jadi..Kalo ade bunga pn,sume kecik2..urmm..Ketot mcm aku juga.. Sb tu laa aku pegi curi bunga orang..hahaha..Maksud pemberian bunga kaler putih,cinta nya tulus suci utk mu sesuci bunga mawar putih ni...Sweet & romantik.


Bunga mawar hitam..Aku x penah jumpa bunga kaler itam ni..Dlm internet je aku tgok..hehe..Mmg wujud,tapi sukar nk jumpa..huhuhu..Bunga ni melambang kn kesukaran,sb susah nk jmp kn..Si dia bermaksud,sukarnya si dia nk dptkn kamu..Alahai..Kesian..hehe..& bunga ni juga melambangkan kematian..Bunga org mati..huhu..Jaga2 ok..hehe


 Merah juga lah kaler yg paling menyerlah.. Ishh,xtahan aku tgok bunga ni..Huhu..Sape2 mahu bagi aku bunga,bagi bunga ni je..haha..Bagi ngn pokok2 skali supaya aku x mintak lagi len kali..huhu.. Cantik nya dia...Urmm..Maksud di sebalik bunga ni,si dia mencintai mu setulus hati & ingin bersama mu selamanya..Wahhh!! Best..


Nih kaler kesukaan Mett (xlari drp nama pakwe sdiri nih..haha) Aku pn suka gak kaler ni,tapi aku lagi suka kuning..Nampak menyerlah..Bila si dia bagi bunga kaler ni maksud nya jatuh cinta kali pertama..Si dia mungkin sedang jatuh cinta kpd mu..Untung lerr...


Bunga Hijau..Cantik kan? Macam sayur pula..hehe.. Apa laa rasa bunga ni ye,sb wangi semerbak..Mesti rasa dia manis kn?Lain kali aku nk try mkn lerr..haha..Mawar hijau ni melambangkan kesetiaan yg x berbelah bagi & keharmonian..Warna hijau kn warna alam..Si dia suka kn kedamaian & mahu hubungan yg aman bersama kamu..



Pink kaler..So sweet..huhu..Paling byk laa mawar kaler ni yg selalu aku nampak..Maksud si dia utk bunga ni,kamu adalah cinta pertamanya & kamu lah idaman nya selama ni..Amboii..Bertuah nye.. Hm..

 
Bunga mawar kaler oren..Erm,oren ni cantik juga..Berseri2 kn..Maksud bunga kaler oren ni,keinginan yg membara & si dia bersungguh2 memenangi hati mu..Ngeee..Jgn sekerat jalan je si dia bersungguh sudah..hehe..


Kadang2 ada org bagi bunga suka2 je..Xde mksud apa2 pn..Jadi,bila org bagi bunga,jgn harap apa2 ok..Takut kecewa pula..Hehe..Kalo nk tau nape si dia bagi,kena laa tanya si dia utk kepastian..Jgn angau sorang2 tau..hehe..Ermm,xtau da aku nk membebel apa lagi sal mawar ni..hehe..Ok lerhh..Babaii....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

 
Free Backlinks