Pawagam Time..


Hai geng!Aku nak ceta sal Filem Ombak Rindu..Filem ni d adaptasi dari novel Ombak Rindu karya novelis terkenal,Fauziah Ashari..Korang da pegi tengok ke filem ni?Kalo belum,korang beli dvd je lah..hehe.. 


Hari tu kami (aku & mett) pegi tengok filem Ombak Rindu.. Masa birthday c mett,kami pergi lah sb xtau nk pergi mana kn..Pagi2 lg ni kami kuar..Masa tu c Mett demam tapi aku mahu juga kuar..Cian c Mett..(sorry syg..huhu)..Tapi kejap je,smp KL dia terus sihat..haha..Kali ni kami kua berdua je sb c Dean keje..Firts time kua berdua g KL..huhu..Kami tgok d Time Square,tmpt kesukaan c Mett..Mula2 nk tgok ceta lain,tapi xde yg best..Jadi kami tgok lerhh ceta Ombak Rindu tu sb kwn2 ckp best..Lagi pn aku pernah baca novel dia..(bkn pernah,malah bkali2 aku baca..hihi)..Yg kami heran,kaum lelaki lagi ramai kt dlm pawagam tu..hehe..Tapi x kisah laa...Sekurang2 nya dorg menyokong filem melayu kan..Asek tgok ceta omputih je,jemu juga kan..Jadi kami pn tengok lerhh..Erm,pasal filem ni,aku suka laa juga..Sb filem2 cinta ni mmg masuk kat kepala otak aku.. Mmg aku suka laa ceta nangis2 ni..hehe..Pompuan..Bese laa kan..Jalan cerita dia pn senang di faham,tmbh2 lagi bila aku da mmg hafal ceta ni kat novel.. Cuma novel kena imaginasi lebih sikit,filem pula kita dpt tengok & lebih mudah faham laa kn..Bagi org2 yg x minat baca novel,boleh laa menonton filem..Aku ni filem pn suka,novel pn suka..


Pelakon utama filem ni Maya Karin (Izzah),Aaron Aziz(Hariz),Lisa Surihani (Mila).. Aku xmahu lerr ceta keseluruhan sal filem ni..Kalo nk tahu,korang tengok sendiri lah ye.. Hehe..Cuma aku nk ckp sal watak2 dlm ceta ni..Aku suka watak Hariz tu..Bkn sb c Aaron tu hensem..hehe..Tapi mmg dia hensem pn kan..hahaha.. Ni,aku mula2 sakit hati juga tengok Hariz pukul2 Izzah..Tapi dalam pukul2 tu,dia syg Izzah & sanggup kahwin Izzah wlu pn dia jumpa Izzah di pusat pelacuran..Pastu kan,Izzah pula bertuah lerr dpt lelaki mcm Hariz tu,yg bertanggungjwb...& dia tahu hormat Izzah..Buktinye masa Izzah ketakutan bila mahu di sentuh,dia terus x jadi.hehe..Lucu pulak tgok Izzah ketakutan masa tu..Tetapi sebagai wanita,Izzah betul2 menjaga kehormatan nya..Tapi jln hidup Izzah mmg sedih laa..Dari kampung pastu kena jual oleh bapa sedara nye..Apa punye bapa sedara laa tu,snggup jual darah daging sendiri..huhu..


Masa kahwin pn Izzah cuma dpt jam tangan Hariz sbg hantaran..huhu..Kalo pompuan sekarang nk mcm tu,untung lerh lelaki kan..Tapi Izzah xkisah da tu semua,jnji dia nk hubungan yg sah sbg suami isteri..Hmm.. Hariz ikut je kemahuan Izzah sb simpati..Tapi last2 syg juga..hehehe..Best lerhh..Romantik abes..fuhh..!! Yg Mail pulak(kwn Izzah mase kecik) punye laa baik..Wlu pn Izzah menolak cinta dia,dia x berdendam..Bagus kn kalo sume org cmtu..Doakn kebahagiaan org yg dicintai wlu pn bkn dgn dia.. Tapi cian gak aku tgok c Mail ni..Muka dia tu mcm minta simpati pulak..huhu...Tapi kesudahan nya dia pn dpt awek yg baik..hehe.. Sape2 di luar sane yg senasib ngn Mail ni,tiru mcm Mail..Jgn berdendam kalo cinta di tolak ye..X baik..hehe..



Part yg buat air mata aku mencurah2(nasib baik x banjir),mase Hariz kahwin ngn Mila..Mila ni tunang Hariz..Hariz da x cinta kan Mila tapi si Mila ni degil,tetap nk kahwin juga ngn Hariz..Masa si Mila seronok2 dpt kahwin ngn Hariz,si Izzah pula berduka lara sorang diri..Uwaaaa!!Mmg kecewa abes laa org tersyg sdg berkahwin ngn org lain..Tapi dia terpaksa merelakan sb dia kahwin ngn Hariz pn atas dasar simpati..Lagi pn dia tahu Mila mmg dah bertunang ngn Hariz sblm knl dia..Ishh..Camne laa kalo kena kat aku ni..hmm(nauzubillah)..

 
Mmg lah kalo da syg giler tu,mcm2 mne pn nk juga ngn org tu wlu dia xcinta..Hmm..Tapi yg slh nya,si Mila ni kuat memaksa..Pastu tengking2..Lelaki mana yg tahan kalo perangai mcm tu kan..Belom kahwin da bertempik2 kat boyfriend bila x puas hati..Ishh,nasib lerh si Hariz tu penyabar..Tapi pompuan2,jgn bt cmni ye..Nanti lelaki lari tu..Buruk nye perangai..Muka cantik..haha.. (mmg hot aku tgok perangai si Mila ni) Kira menjadi sgt lah lakonan si Lisa ni sbg pompuan hot temper..Dia ni bkn laa jahat..Cuma xtau sabar & x pndai terima kenyataan..Tapi aku suka gak ngn Mila ni,sb last2 dia mengaku kalah & lepaskn Hariz..Kiranya dia sedar juga cinta yg bertepuk sebelah tgn mmg xkn bahagia..Gitu lahh.... (^____^) 



Panjang pula aku merepek kn..hihi..Kalo korang nk tahu lebih sal ceta ni,korang pegi lah beli dvd...Sb rasanya ceta ni da tamat tayangan kt pawagam tu..Best lah ceta ni...Mmg nangis berkali2 laa masa menonton.. C mett pn aku rasa nangis tu..hahaha..Cuma xnmpk sb gelap.. hihi..Enjoy...Tapi balik dr tgok wayang ni,kami demam....hahahah..Aku lah yg paling teruk..Esok nya aku off sb xlarat mau g keje..huhu.. Tapi puas hati sb dpt luangkn masa dgn org tersayang di hari lahirnya...I love u Mett!! hehe..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

 
Free Backlinks